Dagens ridpass

Red ut på min pärla idag. Han var riktigt pigg, gick och trippade och i galoppen körde han ner huvudet och tänkte bocka. haha. Kanske inte så konstigt med tanke på att han bara blivit tömkörd den senaste månaden. Såg efteråt att han hade trampat sig också, fast han hade boots. De var dock lite för korta så jag ska köpa nya i Göteborg i helgen. Ska även köpa en ny sadelgjord för hans vart nog kvar hos fodervärden. Hade Pompes 120 magplatta på han idag och den va liiite för stor ;)

Tog även en tur på Pompe. Gjorde tretusen övergångar typ. Nej men nästan. Rider på tungfelsbett nu och det funkar han riktigt bra på. Men shit vad stark han är om jag jämnför med Pearl som är jättelätt i munnen. Det roliga är att anledningen till att jag fastnade för Pompe när jag provred honom var att han var så lik Pearl. Nu är de två helt olika hästar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0