Insändare i tidningen

Vad håller ni på med Avesta tidning?
"Av Södra Dalarnas RF:s  lag – som tydligen räknat med seger – luktade det en rejäl dos av dålig förlorare. När prisutdelningen var klar struntade ryttarna helt enkelt i ärevarvet och bara lämnade banan. Såhär på ponnynivå bör det finnas lagledare som talar om för sina aktiva vad som är vett och etikett i det här sammanhanget."

Jag vad säger man? Lördagens tävling blev väldigt lyckad, båda lagen slutade på 4 fel och fick en 3:e respektive 5:e plats, vilket vi var nöjda med. Vi trodde inte ens att vi blev placerade och hade därför ställt undan en ponny. Ryttaren fick då låna en annans ponny på prisutdelningen och pga säkerheten valde vi då att skritta ut istället för att utsätta ryttaren och ponnyn som inte känner varanda för ett ärevarv med 11 andra hästar. SÄKERHET berodde det på, inte på att vi var dåliga förlorare. Jag tycker verkligen att DHS var värdiga vinsten, så varför skulle vi vara sura för att vi inte vann?

Gillar däremot insändaren i dagens tiding skarpt! En artikel där vi förklarar precis det här jag skrev här ovanför. Så jag hoppas nu att folk fått veta hur det egentligen gick till, istället för att lyssna på någon som tydligen bara gissat sig till fakta.

Måste slutligen gratta alla södratjejer för otroligt bra prestationer förra helgen! Ser verkligen fram emot nästa omgång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0