12-12-12

Idag är det 12-12-12 och om 12 dagar är det julafton. Minns att 10-10-10, alltså 10e oktober 2010, gjorde jag min sista tävling på Pompe. Det var uppe på Falu RK och jag hoppade då en LD och LC. Ska jag vara ärlig så minns jag inte riktigt hur det gick mer än att vi var felfria i LD:n och hade några fel i LC:n. Det jag i alla fall minns var att jag inte alls planerade att det skulle bli min sista tävling på honom. Nej det var inte tanken, men efter denna tävling kände jag mig klar. Jag kände mig nöjd och ville stanna där.
 
Hösten 2010 så tröttnade jag för första gången riktigt ordentligt på hästar. Jag hade mycket i skolan eftersom det var sista året på gymnasiet, plus att jag började intressera mig för andra saker. Festa t.ex. Tess hade tagits ifrån mig några månader tidigare och jag tog det väldigt hårt och kom aldrig riktigt över det. Hade jag haft henne kvar är jag säker på att jag hade prioriterat annorlunda. Jag återfann hur som helst aldrig samma stora intresse som jag haft tidigare förrän Pearl kom tillbaka till oss i februari. Som ni vet fick vi ta bort honom två veckor senare och det var det som fick mig att låna ut Pompe. Det kännes som att det inte var meningen att jag skulle ha någon häst helt enkelt. 
 
Det beslutet jag tog är absolut ingenting jag ångrar. Jag tror att det var bra för mig att känna på hur det kändes att vara utan häst. Jag kunde helt plötsligt lägga ner mycket mer tid på skolan och skrev mvg på varenda prov resten av terminen till exempel. Nu ett och ett halvt år senare så saknar jag hästarna jättemycket, men jag tror ändå att tiden utan häst har gjort mig gott. Jag hade trots allt haft minst två hästar i full tävlingskondition under flera år och inte lagt min lediga tid på någonting annat än stallet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0