En stor saknad

Ända sedan jag lämnade bort Pompe har jag saknat att rida, men jag har ändå tyckt det varit skönt att vara hästlös. Jag har sluppit alla måsten och kunnat göra i stort sett vad jag vill varje dag utan att känna att jag varit tvungen att åka till stallet. Nu har jag snart varit utan häst i ett år och det är inte förrän nu som jag känner att jag saknar det extremt mycket. Är så rastlös de dagar jag inte jobbar och då hade det varit skönt att kunna åka ut och rida, mocka skit eller bara borsta en häst.

Nu kommer även våren och vi går mot sommaren, vilket är den bästa tiden att ha häst. Tävlingarna har redan dragit igång och ska jag erkänna så är det dom jag saknar mest. Det är absolut inte samma sak att åka och titta på en tävling som att tävla själv. Jag sitter och tittar på hästannoner varje dag. Inte för att det just nu känns aktuellt att skaffa en häst, utan bara för att kolla lite. Det är dock nu man ska köpa häst om man funderar på det, då det verkligen är köparnas marknad. Min dröm skulle vara att skaffa en storhäst som jag kunde ut och tävla på. Inte för att sattsa stort eller något, utan mest för att ha roligt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0