Gårdagens ridpass

Har lämnat av älsking på tåget för en stund sen och nu sitter jag och funderar på hur jag ska fördriva tiden idag. Tänkte gå och sola om en stund och sen ska jag ta tag i mitt rum. Städa lite och fixa. Även min bil skulle må bra av att bli städad men det är så himla kallt ute så jag vet inte om jag orkar det. 

Tänkte berätta om min fina kväll i stallet igår. Tror att Pompe blev lite förvånad när det var jag som kom igår och inte Alice. Kom dit ganska sent så jag tog in han och red direkt medans mamma mockade och så. När han stod på stallgången såg han jätteliten ut men när jag satt mig upp kändes det som han var jättehög. Haha. Det är nog för att jag inte ridit sen i höstas. Men det är ju som att cykla, kan du det en gång så sitter det. Kom in i det ganska snabbt i alla fall och började med att rida lite övergångar. Red också fram honom ganska mycket från början så han fick gå i ett bra tempo. Övergångarna satt superbra redan från början och det märks verkligen att Alice jobbar på bra med honom. Fortsatte sen att rida på åttvolter och ställa lite åt båda hållen, både innåt och utåt i volterna. I början var han lite stel men han släppte bättre och bättre ju längre jag red. Flyttade även undan han lite i volterna och är det något den ponnyn är grym på så är det att flytta undan för skänkeln. Det var ungefär det jag hann med. Red inte så länge eftersom vi kom dit så sent, men red väldigt effektivt istället. Kan ju säga att det känns att jag inte ridit på länge. Konditionen är inte på topp, men det var inte det värsta. Det värsta var att orka hålla emot honom. Har tappat så sjukt mycket styrka så jag kände hur tygeln bara blev längre och längre ibland. 



Kommentarer
Postat av: alice

Lät som ett bra pass! Ännu en gång tack för hjälpen! Bara att höra av dig om du känner dig ridsugen, eller bara vill häla på. Du är alltid välkommen :)

2012-01-28 @ 15:10:39
URL: http://ppaultje.blogg.se/
Postat av: frida

taggad han ser ut på bilden!

2012-01-31 @ 23:44:42
URL: http://esselin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0