Planerar midsommar

Klev upp ur sängen strax efter nio imorse och gick raka vägen ner och bytte om till stallkläder, gjorde mig iordning och åt frukosten i bilen på väg till stallet. Jag och Sillan tog en mysig galopptur i skogen i morgonsolen. Det var första gången jag red ut på henne själv och hon gick fram hur bra som helst överallt. Vi mötte bilar, en fyrhjuling, såg traktorer och red förbi läskiga hus men hon brydde sig inte speciellt mycket. Jag har ju alltid varit lite bortskämd med att ha sånna hästar faktiskt. Pompe var ju helt orädd när jag fick honom, trots att han bara var 5 år och Tess var likadan hon också. Så jag blir liksom lite förvånad hur jag kan få så snälla hästar gång på gång.

Resten av dagen har tillbringats till att planera min midsommarfest/20-års fest som äger rum här hemma imorgon. Jag borde vara jättetaggad men just nu är jag mest bara stressad över hur allt ska hinnas med. Sen är jag liiite nervös över vad min kära vän har hittat på för tok och lekar;) Men det blir nog bra! Sitter i soffan med världens huvudvärk och försöker varva ner med en cider. Har fortfarande en hel del kvar att göra så det blir en tidig morgon imorgon också! Börjar nog med en mysig morgon i stallet. :)




Detta var inför förra årets midsommar! I år skippar vi dock det stora partytältet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0