Regnig dag

Har cyklat runt i regnet idag på jobbet. Det har regnat KONSTANT hela dagen! Vad har vi fått för sommar egentligen?? Tog på mig dunjackan och åkte ut till stallet direkt efter jobbet. Tyckte regnet var alldelens för dåligt för att rida och paddocken såg ut mer som en vattenpöl.

Igår red jag däremot ett pass på banan och Sillan var jättefin! Ställde upp ett lågt hinder och satt och rullade över det på en volt för att träna min avståndsbedömning. Varierade med både kort och lång anridning och i slutet kändes det riktigt bra. Jag börjar lära mig hennes stora galopp mer och mer men vi har fortfarande MYCKET kvar att jobba på. Ska träna mycket med bommar nu en tid framöver, dels för att göra henne starkare och dels för att träna min avståndsbedömning. Har ett mål att rida KM i både hoppning och dressyr den 14e juli så nu måste vi träna ordentligt. Först träningspasset är redan imorgon för bästa Sussi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0