Vad kan man skriva?

Ibland kan jag fundera på vad jag kan skriva här på bloggen. Som alla säger: "jag skriver vad jag vill för det är min blogg och ni får tycka vad ni vill". Visst är det så! Men ibland kan jag tycka att vissa saker man skriver kan man faktiskt hålla för sig själv. Gäller både på bloggen, facebook och likande sidor. Andra saker förstår jag inte varför folk tar upp på sina bloggar över huvud taget. Söker folk uppmärksamhet och vill ha medlidande eller vad är det frågan om? Att skriva ut saker som är tydligt riktade till en speciell person på en blogg, utan att instället prata med personen själv har jag heller aldrig förstått. Ring och tala om vad du tycker, SMSA, åk och knacka på dörren och säg "jag vill prata med dig om det här" osv osv. Istället för att skriva ut det på en blogg. Tänk om personen du skriver om inte ens tar åt sig. Otur! Men tydligen så ser dagens samhälle ut såhär och jag tycker det är skrämmande.

Skulle någon skriva något om mig på facebook eller på sin blogg eller liknande så vet jag inte riktigt hur jag skulle reagerat. Visst kanske jag skulle tagit åt mig, men sen skulle jag bara blivit arg och undrat varför personen i fråga inte kan föra en normal konversation med mig och säga vad den tycker. Hur ser ni på det här? Tar ni åt er av saker folk skriver på alla dessa internetsidor? Kan ni ibland känna att en viss text eller mening är riktade mot er? Internet, datorer, SMS och likande konversationssätt har gjort att folk kan skriva lite vad de vill TILL varandra och OM varandra utan att behöva SE eller PRATA med personen. Jag tycker inte man ska skriva något på internet som man inte kan stå för i "verkligheten".

Skriv gärna era åsikter om detta! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet inte vad som föranledde ditt blogginlägg, men jag har starka synpunkter om just detta förfarande!



Jag tycker det är väldigt trisst att dagens ungdomar har missat hur man kommunicerar med varandra. Elektroniken har tyvärr tagit överhand och en "smiley" kan aldrig ersätta en person som sitter mitt emot dig med ett leende på läpparna som når/inte når ända upp till ögonen.



Nej, lyft telefonen och PRATA med varandra, eller ännu bättre, ha tillräckligt med råg i ryggen att TRÄFFA personen i fråga. Jag tycker att det är oerhört fegt att skriva en massa struntprat på FB, blogg eller dyl utan att våga stå för sin åsikt "face to face".



KRAM



2012-05-13 @ 00:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0