Skadad, hjälplös och värdelös

Bloggar numera med en skadad hand. Jag gjorde nämligen en vurpa i hagen för fem veckor sedan. Mitt knä hoppade ur led (iof inget konstigt med det, det händer lite då och då) och jag tog emot mig med vänsterhanden. Trodde att det bara var en stukning men efter några veckor och några läkarbesök visade det sig att ett ledband var av i tummen. Så nu är jag opererad och har ett klumpigt och fult gips. Känner mig så hjälplös och värdelös när jag inte kan göra allt jag vill göra. 
 
Ridningen och Pompe har fått lida mest men jag har fått så mycket hjälp av alla snälla människor runt mig så det har gått bra. Smärtan i handen har minskat nu under helgen och igår kunde jag till och med åka och hjälpa till på klubbens dressyrtävling. Pompe var även med och tävlade. Han blev inlånad till klubbens div 2 lag eftersom en häst saknades. Tova som tävlade honom hade aldrig suttit på honom tidigare men gick ändå in och gjorde en superfin ritt på 58%. Är så glad att det har släppt för honom i dressyren nu. Världens stoltaste matte var jag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0